SYM Mio scooter doet het nét iets anders

SYM Mio scooter doet het nét iets anders

Je droomde van een Vespa scooter, maar toen je de prijs zag haakte je af. Je bent niet de eerste, niet iedereen kan even 4-5 mille op tafel leggen voor een scooter. Daar koop je een leuke tweedehands auto voor! Maar het alternatief is ook niet altijd interessant, want budget scooters zijn toch niet echt gemaakt voor veel kilometers. Leuk als extra vervoermiddel, maar niet echt een investering op de toekomst. Met een SYM scooter profiteer je van een betaalbare prijs met toch een solide kwaliteit. Met de Mio scooter pakken ze het nét iets anders aan dan de concurrentie, zo bieden ze een model dat stiekem heel bijzonder is.

Het is geen Vespa

Een echte Vespa komt van Piaggio, het merk uit Italië. Zij maken al sinds 1946 deze originele ‘retro’ scooter. Op basis van echte stalen kappen en vooruitstrevende technologie is en blijft Vespa de standaard voor scooters. Niets mis mee, maar goedkoop zijn de Sprint en Primavera zeker niet. Wanneer het je primaire vorm van vervoer is kun je dit goed verantwoorden, maar als bromfiets voor ‘er bij’ ligt de prijs toch wel behoorlijk hoog. De Mio scooter duikt soms onder de 2000 euro, en is daarmee relatief goedkoop in aanschaf.

Het is geen kopie

Toch vind je in de SYM scooters lijn niet dezelfde goedkope scooters zoals enkele concurrenten uit Azië die produceren. Dit komt door een soort ‘best in budget’ filosofie. Ze willen goedkoper zijn dan de grote merken, maar wel een goede kwaliteit bieden voor mensen die veel op de weg rijden. Daarmee mag je de Mio scooter niet zomaar een kopie noemen van Vespa, hoewel dit model wel lijkt op deze retro modellen. SYM motors heeft eigen fabrieken en produceert naast scooters ook motorfietsen en auto’s voor diverse wereldberoemde merken. Met tientallen jaren ervaring kunnen ze als geen ander betrouwbare én betaalbare scooters bouwen.

Eigentijds retro design

Modellen zoals de Grande Retro met breed stuur proberen zoveel mogelijk op de originele klassieke scooters te lijken, terwijl moderne modellen zoals de Zip van Piaggio juist weer heel modern ogen. Ook hier heeft SYM weer de gulden middenweg gevonden door de Mio scooter een modern design te geven met een retro look & feel. Met meerdere kleuren om uit te kiezen en alternatieve kleuren zadel of verschillende maten windscherm kun je naar keuze het design meer modern of juist klassiek maken. Je kunt uiteraard ook gewoon voor de ‘basic’ versie kiezen, die is voor de prijs al opvallend compleet uitgevoerd in vergelijking met andere scooters. Voor alle uitvoeringen geldt een moderne Euro4 motor en een keuze uit snorscooter of bromscooter.

Praktisch design met flair

Het verschil zit ‘m in de details, zo heeft de cockpit dezelfde kleur als de body van de scooter. De verticale koplamp ziet er bijzonder uit, deze lamp en de richtingaanwijzers zijn beide LEDs die helder zicht bieden en jou als weggebruiker ook beter zichtbaar maken. Alles wat je zou verwachten bij een scooter zul je hier zonder uitzondering vinden. Zo is er naast het kickstartpedaal ook een automatische startknop, de tankinhoud is lekker ruim voor een hoge actieradius en er is voldoende opbergruimte aanwezig. Een mooie bonus en tevens teken van kwaliteit is de standaard drie jaar garantie die je krijgt op de SYM Mio scooter, terwijl twee jaar standaard is voor andere merken. Je moet natuurlijk de scooter volgens het boekje onderhouden, maar dat geldt ook voor veel duurdere opties. Als je regelmatig met een passagier achterop wilt rijden is het goed om te weten dat er ruim voldoende ruimte op het zadel is voor twee personen.

Sym doet het nét iets anders dan de rest, zo leveren ze optimale kwaliteit voor een vriendelijke prijs.